De fleste iværksættere er før start bekymrede for alt det med at betale skat, lave regnskab indsamle moms og andet, som staten påfører virksomhederne.
For langt hovedparten af nystartede virksomheder er det faktisk ikke så slemt.
Hvis du følger de 5 trin i at lave
regnskab, er 95 % dine administrative udfordringer løst.
Du skal:
Vil du gøre det rigtigt nemt for dig selv, så få en
bogholder eller revisor
til
at gøre arbejdet for dig.
Visse brancher skal udføre noget mere administration, fx fødevarebranchen. Her er der en del regler vedrørende hygiejne, man skal følge.
Som en del af at styre din virksomhed skal du lave et driftsbudget. Dette budget viser dine forventninger til året, forventninger til hvor stor omsætning du får, og til hvor mange udgifter du får.
Når du laver regnskabsrapporter, kan du så sammenligne med budgettet. Tjener du mindre end du forventede, må du se hvad du kan gøre ved det.
Hvad der ikke ødelægger mig gør mig stærkere.
– Filosof Friedrich Nietzsche, 1844-1900
![]() |
![]() |
Sitemap |