NemHandel

Når du handler med det offentlige

NemHandel er en særlig faktureringsform, du skal bruge, når du handler med det offentlige. Det offentlige vil sige stat, region og kommune. En NemHandel faktura genereres på en speciel måde, så den kan indlæses direkte i det offentliges regnskabssystemer.

EAN-nummer

NemHandel fakturaer adskiller sig bl.a. ved, at der skal fremgå et 13-cifret EAN-nummer på fakturaen. Hver offentlig institution fra børnehave til hospital har hvert sit EAN-nummer, som du skal have fat i, inden du kan sende en regning. EAN-nummeret står ofte på institutionens hjemmeside.

Sådan bruger du NemHandels faktureringssystem

Det er nemt at bruge NemHandels faktureringssystem. Hvis du skal sende en faktura til en offentlig institution, gør du følgende:

  • Du går til NemHandel fakturablanket (deres hjemmeside)
  • Indtaster kundens EAN-nummer, CVR-nummer, adresse mv.
  • Indtaster din adresse, CVR-nummer mv. 
  • Indtaster, hvad du har udført for kunden og prisen
  • Husk at indtaste betalingsdato – f.eks. 10 dage frem
  • Klikker send – og den sendes til kunden
  • Du modtager kopi af den sendte faktura på e-mail

Andre måder at fakturere det offentlige på: 

  • Dit regnskabssystem kan måske lave en NemHandel faktura
  • Brug gratis NemHandels fakturablanket 
  • Brug et indlæsningsbureau – send din faktura til bureauet, og de klarer resten
  • Afprøv gratis et regnskabsprogram
EF-RB-501861757
Når du ønsker succes så meget som at trække vejret, så vil du blive succesfuld.
Ritu Ghatourey,
indisk forfatter