13 måder at markedsføre en butik

Har du en butik, en klinik eller restaurant?

Hvis du har en butik, en klinik eller restaurant, får du her 13 tips til at lokke kunderne til. Udgangspunktet for din markedsføring er, at du har et godt produkt eller yder en god service. Det er fundamentet. Når du er sikker på det, skal du fortælle de potentielle kunder, hvad du sælger, og hvor du bor, så de kan komme og købe hos dig.

Do it – passivitet er en butiksejers værste fjende

En butik, restaurant eller klinik skal hele tiden udvikle sig og blive bedre. Det er måden at få nye kunder på og beholde de gamle. 

Lyt til kunderne:

  • Måske spørger de efter varer, du ikke har?
  • Vurder, om de bør skaffes hjem.
  • Kritiserer de, at varerne ikke er friske eller umoderne?
  • At butikken er dårligt indrettet?
  • Kan du mærke, at de synes, butikken er kedelig?

… så gør noget ved det!

FS-M-1307140517

Du kan få hjælp til din markedsføring

Har du brug for mere hjælp til din markedsføring, kan vi anbefale dig et medlemskab af Frie Selvstændige. Carina er deres ekspert på området, og hun kan give dig professionel 1:1 sparring, når du har behov for det.

Frie Selvstændige har i øvrigt også eksperter inden for salg, økonomi, jura og strategi, og et medlemskab koster kun 95 kr. pr. måned, hvis du er medlem af A-kassen Frie (ellers 159 kr.). Lige nu får du de første 3 måneder gratis, når du melder dig ind i a-kassen.

Det sværeste ved at være iværksætter er at du fejler 10 gange for hver succes.
Adam Horwitz
amerikansk iværksætter