Hjemmeside på 20 minutter

Bedre at oprette en for meget end en for lidt

Det er så nemt og billigt at oprette en hjemmeside i dag, at det er bedre at oprette en for meget end en for lidt. Restauranter, tømrere, konsulenter, produktionsselskaber, rengøringsfirmaer, minigolfbaner - alle har brug for en hjemmeside. 

Det er blevet en rutine for potentielle kunder at kontrollere en virksomheds profil på nettet, så sørg for at din præsenteres på den bedste måde via en professionel hjemmeside.

Du kan bare starte småt

Hvis du ikke synes, at du er helt klar til en hjemmeside endnu, så start bare i det små. Du kunne f.eks. starte med en lille hjemmeside med blot en eller to undersider. Det kunne f.eks. bare være en helt enkel side, hvor dit navn, din adresse og dit telefonnummer står.

I dag er det næsten gratis at lave en hjemmeside. For 2- 300 kr. om året kan du komme i gang.

En hjemmeside skærper profilen

Dét at lave en hjemmeside er en særdeles god hjælp til at skærpe profilen på den virksomhed, du vil starte.

Når du ved, at mange mennesker har mulighed for at se, hvad du skriver, tvinger du dig selv til at fokusere på, hvad du ønsker at fortælle offentligheden om din virksomhed. 

Det gør, at du automatisk bliver mere skarp i dine budskaber. Du skal se opbygningen af din forside på samme måde, som du bygger din elevatortale op.

FS-M-915253912

Domænenavnet er vigtigt!

HUSK at registrere dit firmanavn som domænenavn på internettet - for eksempel www.MitFirma.dk. Hvis nogen allerede har taget det firmanavn, du ønsker, så find et andet lignende.

Hvordan laver man en hjemmeside?

I dag er det nemt og billigt at oprette en hjemmeside. Du skal bruge 3 ting:

  1. Et sted at registrere dit domænenavn
  2. Et webhotel som vært for din hjemmeside
  3. Et system, hvor du skriver og designer din hjemmeside
  4. Du kan for eksempel have hotelplads på www.simply.com og bruge WordPress som hjemmesidesystem.

Indhold på hjemmeside

Lav din første hjemmeside så klar og enkel som muligt. Hvis du er en servicevirksomhed som fx konsulent, grafisk designer eller revisor, kan du fint klare dig med disse fem sider:

  • HJEM - din forside, hvor du oplyser dit navn, hvad du sælger og din adresse.
  • SERVICE / PRODUKT - Her går du i dybden med det, du sælger.
  • PROFIL/OM - Som en servicevirksomhed vil du som person ofte være den, der leverer ydelsen. Forklar derfor din baggrund, dine kompetencer og vis et vellignende og professionelt billede af dig selv.
  • REFERENCER - Hvis du kan finde kunder, der vil tale godt om dig, kan du skrive deres referencer på denne side.
  • KONTAKT - Gør det nemt at kontakte dig. Skriv også CVR-nummer og fysisk adresse i footeren, så den er tydelig på alle sider. Det gør dig mere troværdig i kundernes øjne.
Tag ikke alle andres gode erfaringer/råd for gode varer. Bare fordi det har virket for dem, er det ikke sikkert, at det er det rette for din forretning.
Hanne Østergaard
ejer af Svanebutikken.dk