Socialøkonomisk gobelin
- Før start
- Socialøkonomisk virksomhed
- Socialøkonomisk gobelin
- Før start
- Socialøkonomisk virksomhed
- Socialøkonomisk gobelin
Det socialøkonomiske univers
En gobelin er et vævet billedtæppe, der fortæller en historie. Denne gobelin er en fortælling om en socialøkonomisk iværksætters univers.
De mest kendt gobeliner hænger på Christiansborg og er udtænkt af Dronning Margrete og kunstneren Bjørn Nørgaard. Over 17 gobeliner illustrerer 1.000 års dansk historie. Denne gobelin – som endnu ikke er vævet – forholder sig kun til det socialøkonomiske univers.
For at blive en dygtig socialøkonomisk iværksætter skal man have forståelse, viden, erfaring og tæft til at begå sig på mange niveauer i det danske samfund.
Den socialøkonomiske gobelin viser, hvad man på et eller andet niveau skal forholde sig til.
Klik på billedet for at få det større, eller download det i download center.
Baggrund for gobelinen
Gobelinen er udarbejdet til undervisning i socialøkonomisk virksomhed på VIA University. Gobelinen giver et helhedsbillede af den komplekse verden, som en socialøkonomisk iværksætter skal arbejde i.
Som underviser kan man bruge gobelinen til at perspektivere og til at sætte spot på specifikke områder, som man vil undervise i.
Som socialøkonomisk iværksætter kan man bruge gobelinen til at få overblik over alt det, man ikke ved endnu, og som inspiration til innovation i virksomheden.
Brug gobelinen aktivt
Download gobelinen og brug den i undervisningen, eller hæng den på væggen i jeres socialøkonomiske virksomhed. Her kan venner, medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer se kompleksiteten i den virksomhed, de engagerer sig i.
Forstår man kompleksiteten og helheden i det, man arbejder med, bliver det nemmere at træffe gode beslutninger, der styrker virksomheden.
Brug gobelinen aktivt
Download gobelinen og brug den i undervisningen, eller hæng den på væggen i jeres socialøkonomiske virksomhed. Her kan venner, medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer se kompleksiteten i den virksomhed, de engagerer sig i.
Forstår man kompleksiteten og helheden i det, man arbejder med, bliver det nemmere at træffe gode beslutninger, der styrker virksomheden.
At få øje på det mulige før det bliver tydeligt for enhver, er en vigtig kvalitet for den, der vil skabe ny forretning.